[uppsalapendeln] Re: SV: denna morgons förseningar

  • From: "b b" <busett1@xxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 28 Aug 2003 16:03:11 +0000

Fredrick,

> Dessutom var 16.30 från Stockholm c:a 10 minuter sent igår.

Det blev endast åtta minuter sent tack vare att man lyckades laga felet. Det hade blivit ännu mindre om inte ett pendeltåg hunnit före.

Nio minuter enligt min och stationens klockor. Petiteser tycker SJ om när man kommer fram, men inte fanken backar man ett tåg om jag kommer till perrong en minut efter att det avgått ( i tid).

> överhuvudtaget går direkttågen knackigt just nu, tycker jag.

Punktligheten för direkttågen ligger hittills (030818-030828) på 74%, så det är ju under snittet. Uppdelat per tåg ser det ut så här:

07.00: 67%
07.30: 78%
08.00: 89%
16.30: 63%
17.30: 75%

Det är ju hemskt !!! Tre fyra i tid. 20 %-enheter under snittet för Uppsalatågen i juli.
Disskuteras detta på berörd ledningsgrupps möten? Vet SJ ABs ledning om den här statistiken? Är det någon som gör uppföljningar? Är det bara lok- och tågpersonal som känner till detta?

Jag blir mörkrädd.
Jag brukar åka 07.00 och 16.30 ungefär varannan dag, kan jag begära att jag bara behöver betala motsvarande procentsats för mitt kort? :-)

/ Bengt

_________________________________________________________________ Hitta rätt på nätet med MSN Sök http://search.msn.se/