[uppsalapendeln] Re: SV: UNT idag: "Pendlarna fick r ätt mot SJ"

  • From: Leif Lagerstedt <lagerstedt@xxxxxxxxxx>
  • To: "Westman Maria" <Maria.Westman@xxxxx>
  • Date: Mon, 18 Aug 2003 17:22:20 +0200

Det är inte bara synpunkter, det är juridiskt relevanta frågor som jag tar upp. Jag är inte säker på att pendelchefen Uppsala-Stockholm är den enda som bör få mina "synpunkter". Även övriga affärsområdeschefer (Ansvariga?) bör få dem. Vidare bör även ansvariga jurister få dem. Vi börjar tröttna på SJ:s bollande fram och tillbaka mellan alla instanser. Årskorten (Silver, Silver Plus och Guld) gäller för hela SJ och inte bara pendeln. Motsvarande gäller årspendelkorten. Såvitt jag kan se har SJ litet överallt i tidtabellerna lagt in små kundvänliga meddelande av typen "stannar endast för påstigande" resp. "--- för avstigande". Ibland är t.o.m. påstigning/avstigning förbjuden bara vissa dagar. Givetvis gäller inte detta för Guldkort!

Leif Lagerstedt

At 09:08 18/08/2003 +0200, you wrote:

Hej,

Tack för dina synpunkter.
Jag skickar ditt mail vidare till Irja Bäckström som är
Ansvarig för trafiken mellan Uppsala och Stockholm.

Vänliga hälsningar

Maria Westman
SJ Presstjänst