[uppsalapendeln] Re: SV: Synpunkt på direkttåget 7.00

  • From: Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: PendlarNätverket Uppsala-Stockholm <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 22 Sep 2003 08:33:35 +0200

japp, jag åkte med detta tåg i morse, undrar om Knivsta och Märsta-borna blev så glada över denna förändring, verkar som om många fick stå?
I högtalarna uppmanades alla Uppsalabor att istället ta det nya förlängda direkttåget 07.00. Vi som kommer ner till Centralen kl. 07.03 via rask promenad från Uppsalabuss på Stora Torget kan
dock inte göra så mycket annat än att ta 07.10.
Hur är det med platser på 07.06? Förr var det ganska fullt.

/F

Thomas Tydal wrote:

7.00 direkttåg annser inte jag kan kallas ett "direkt-pendlartåg"
Tåget har endast 6 vagnar,

SJ har lyssnat och från och med i morgon provar man med att ha ett längre tåg klockan 7.00 och istället låta det kortare tåget gå 7.10.