[uppsalapendeln] SV: SV: SV: Re: SV: Re: Preliminär ny tidtabell!

  • From: "Dmitrij Sharapov" <dmitrij_sharapov@xxxxxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 26 Mar 2004 13:46:49 +0100

Så man kan hantera situationen på två sätt:

Informera tågmästaren att man inte 100 % säker på att de elektroniska
transaktionerna registrerades på ett korrekt sätt i automaten när man
stämplade sitt kort och reservera sig direkt för biljettköp ombord.

Alternativ skulle vara att begära köp ombord direkt, men sedan be
tågmästaren att kolla för säkerhets skull om man råkat stämpla kortet på ett
korrekt sätt.

Intressant fall för jurister! För mycket utrymme lämnas till tågpersonals
egen tolkning av situationen.

Grundregel just nu är att SJ har alltid rätt, kunden har alltid fel!
Följer man det är man på det torra. /D