[uppsalapendeln] Re: SV: SV: SV: Re: Färre resande?

  • From: Pamela Davidsson <pamela@xxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 4 Feb 2003 22:59:30 +0100

Hej !

De som lyckats med samåkningen är inte med på denna mailinglistan ;-)

För ett tag sedan var jag på kurs i Frösundavik, så jag tog bilen dit från
centrala Uppsala. Kurslokalen låg bredvid E4. Det tog 1 timme och 40 minuter !
Dagen efter gick det på 1 timme och 35 minuter ! Bilåkande är inte ett
alternativ om man ska söder om Kista.

Men att ta bilen någon gång då och då gör att man faktiskt blir riktigt positiv
till tåget, som ju tar 35 minuter + ca 15 minuter för byte och resa med SL för
att komma till t ex Frösundavik.

För ett tag sedan var jag på tjänsteresa till London. Några dagar där med
rälsbrott och brandmannastrejk gör att man tycker att Uppsalapendeln är rena
himmelriket !

/Pamela