[uppsalapendeln] SV: SV: Re: inställt tåg och flygblad

  • From: "SONJA NIMMERSTAM" <sonja.nimmerstam@xxxxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 26 Jan 2003 19:22:25 +0100

Jag skulle också åka med 8.10-tåget den 24/1 till Märsta (pendlar
Uppsala-Märsta). Vid samtal med personalen i kundtjänst blev vi Märstapendlare
erbjudna att också åka med 8.40 tåget via Arlanda. Därifrån skulle det finnas
en buss Arlanda-Märsta. Jag frågade då varifrån denna buss skulle avgå men
ingen kunde svara på detta vilket därmed föreföll vara ett högst osäkert
alternativ. Vi var ungefär 10-20 personer som då beslutade att inte åka via
Arlanda utan väntade till nästa förbindelse som blev 9.10-tåget. Vi blev alla
över1 timme försenade till våra arbeten. Detta är ett påpekande angående den
dåliga förbindelsen Uppsala-Märsta även på morgonen.
/sn