[uppsalapendeln] SV: SV: Re: SV: SV: Re: SV: Re: FAQ behövs!

  • From: Öhman Gustav <Gustav.Ohman@xxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 4 Jun 2003 16:30:53 +0200

Det stora felet är att det aldrig finns några marginaler  för det strul som
ovillkorligen inträffar ibland (I synnerhet när man kör med 30-40 år gamla
vagnar.)

Om SJ tog resenärerna på allvar skulle man inte köra med vagnar från
sextiotalet.
Om SJ tog resenärerna på allvar skulle man inte ha eftersatt underhållet, tills
alla tåg plötsligt går sönder på en gång.
Om SJ tog resenärerna på allvar skulle det finnas ett färdigservat tågset i
reserv att sätta in när något går sönder.
Om SJ tog resenärerna på allvar skulle man inte prioritera en handfull
arlandaresenärer före tusentals arbetspendlare.
Om SJ överhuvudtaget tog någonting på allvar skulle man inte balansera på
konkursens rand idag.

/Gustav