[uppsalapendeln] SV: SV: Re: SV: Re klammation av 7.17 tåget idag

  • From: "SONJA NIMMERSTAM" <sonja.nimmerstam@xxxxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 7 Feb 2003 22:18:22 +0100

Varför har SJ totalt upphört med att sätta in bussar från Uppsala station vid
förseningar och inställda tåg??
Det är ett krav till krav-listan att det ska finnas bussar i beredskap att
sättas in vid dylika störningar. Därutöver ska de dela ut taxibiljetter snarast
möjligt.......
Vi har betalt TIM-kort för att komma till våra arbeten och jag tror att många
lider i det tysta och orkar inte klaga.
Idag åkte jag med 7.23-tåget som stod skyltat till spår 1 redan kl 7.10, på
spår 1 stod 7.15-tåget som avgick försenat. På den gula monitorn som finns
uppsatt på perrongen spår 1 stod det att det skulle avgå kl 7.23 som flera
påpekat blev det försenat och vi som åkte vidare med SL-pendel fick en
historisk dag. Under denna upplysning rullade en sträng där det stod: Trevlig
resa, trevlig resa.... TA BORT DETTA, det är som ett hån! I Märsta har SL sin
rullande list. Förseningar av pendeltrafiken pga väderlek.
Nu börjar måttet bli rågat, väderlek har vi väl jämt.....
När de ska de börja behandla oss som normala människor.
/sn