[uppsalapendeln] SV: SV: Re: SV: Re: Preliminär ny tidtabell!

  • From: "Dmitrij Sharapov" <dmitrij_sharapov@xxxxxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 26 Mar 2004 15:57:03 +0100

Som sagt man får ständigt vara på sin vakt, man får ej ha för bråttom.
Hellre missa tåget än att vara osäker på om kortet registrerades ordentligt.

Vid minsta tvivel skall man gardera sig med "Jag är osäker på om kortet blev
stämplat, för jag hade lite bråttom. Kan du kolla?" Samtidigt som man måste
vara extremt trevligt mot tågpersonalen och le bredd och vänlig, samt tacka
för att man fick vara med på resan.

Utseende och vårdad klädsel är också viktiga i kontakter med SJ. Jag vet
inte om jag skall gå så lång som om att prata om kön, sexuell läggning och
nationalitet!

Reglerna är glasklara för mig nu, jag kommer att följa dem slavisk.
SJ straffar hellre ärliga kunder en gång för mycket än låter en bov smitta
från betalningen en gång för lite.

Läxan kostat mig 800 spänn!

/D