[uppsalapendeln] Re: SV: SV: Re: SV: Re: FAQ behövs!

  • From: "EvaBritt Karlsson" <evabritt.karlsson@xxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx, uppsalapendeln@xxxxxxxxxxx,uppsalapendeln@xxxxxxxxxxx, uppsalapendeln@xxxxxxxxxxx,uppsalapendeln@xxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 04 Jun 2003 09:42:47 +0200

Igår (3/6) skulle jag åka hem med 15.10 tåget. Det skulle gå från spår 4.
När jag kom dit (14.45) stod det ett försenat X200 tåg där som skulle gått
till Gävle 14.25, ny avgångstid 14.55.
Det tåget gick 14.55 !
 Men tåget till Uppsala dök inte upp. Efter några minuter kom det ett
utrop:
15.10 tåget till Uppsala - Märsta -  Knivsta  står just nu stilla, vi vet
inte när det beräknas inkomma.

Ytterligare en stund senare:
Tåget15.10 till Uppsala står stilla

Nästa utrop:
Ny beräknad avgångstid för 15.10 tåget till Uppsala är 15.20.

När så tåget äntligen kom, tog det ganska lång tid innan det gick. Tja,
allt är relativt - det avgick faktiskt 15.26.
På tåget fick vi veta att förseningen berodde på vagnfel redan i Hagalund.
Tåget anlände Uppsala 16.10....

Denna gång fick vi information men det är sorgligt att se hur man har kört
allt i botten så tågen redan vid start inte fungerar. detta händer ganska
ofta att det uppstår problem redan i vagnhallarna i Hagalund. Som pendlare
är man ganska trött

Eva Britt Karlsson