[uppsalapendeln] SV: SV: Det är ohållbart . . . (taxikvitto)

  • From: "SONJA NIMMERSTAM" <sonja.nimmerstam@xxxxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 3 Feb 2003 16:20:42 +0100

Det låter bra med ett 020-nr till taxi, har du någon aning om väntetiden? Det
är så frustrerande för Märsta-pendlarna när det har varit stora tågstopp då kan
man se Sthlm-pendlarna springa iväg mot Swebus för att ta någon av deras
ordinarie bussar in till Stockholm eller gå till Arlanda-bussen, åka till
Arlanda och fortsätta med de gula snabbtågen in till Sthlm. Vi har inget
alternativ alls. När det är inställda tåg mot Sthlm får vi en extra lång
väntan. Däri ligger ett krav att SJ sätter in bussar från Uppsala till Märsta .
Det lät så bra när Blixt Gordon sa i Upplands Radio att på kvällarna var det så
få som åkte från Märsta därför hade de ställt in tågen. Det var inte lönsamt.
(Jag begriper inte hur hon tänker, varför inte skjuta till med pengar från
pendlingen i rusningstid som borde vara mer än lönsam, då det är så fullproppat
från Märsta att folk står på nedersta fotstegen). De som hade problem med
pendlingen från Märsta kvällstid, skulle höra av sig till henne så skulle hon
lösa problemen för varje enskilt fall. Jag vet en som har hört av sig till
henne. Svaret blev: Vad jag kan göra är att lösa in era månadskort så kan ni ta
bilen....... Hon kanske har i bakhuvudet att försöka få alla att börja åka bil
istället då kan man ju ifrågasätta om hon är rätt person för pendlarna att
förhandla med.
/sn