[uppsalapendeln] Re: SV: Restidsgarantin och tidsgränsen?

  • From: "b b" <busett1@xxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 02 Mar 2004 10:42:23 +0000

07.41 verkar ha hamnat i systemet.

Källa: Banverket Trafik Trafikläget för tågnr 2283 2004-03-02 Avgick Uppsala C 07.01 Ankom Stockholm C 07.41

From: Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxx>
To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
Subject: [uppsalapendeln] Re: SV: Re: SV: Restidsgarantin och tidsgränsen?
Date: Tue, 02 Mar 2004 10:58:54 +0100

En sak som många funderar över i sammanhanget är om "ny ankomsttid" resp "ny angångstid" också är den tid som registreras i BVs system?
För de tiderna stämmer ju ALDRIG. I morse, t ex kom direkttåget 07.00 in till Sthlm C kl. 07.43 enligt fröken ur. På tablån stod det att tåget skulle komma in 07.40. Vilken tid hamnade i systemet?

/F

Thomas Tydal wrote:

Bengt,

För är tåget inne 10, 20 eller 30 sekunder efter utsatt tid då
är det sent.

Banverket mäter tågförseningar i minuter och det är den information SJ har att gå på. Därför tolkar jag "mer än 20 minuter" som "21 minuter eller mer" eftersom sekunder inte tas med i beräkningarna.

Men när jag tänker efter lite så inser jag ju att det bara är den första sekunden som är exakt 20 minuter efter. De övriga 59 sekundrarna, som alltså också registeras som 20 minuters försening är ju mer än 20 minuters försening. Står det att tåget är 20 minuter försenat är chansen 59/60 att det är mer än 20 minuter och det är väl därför bäst att ersätta vid förseningar på 20 minuter.

Men jag vet inte hur man resonerar, så vi får väl se vad du får för svar!

This communication is confidential and intended solely for the addressee(s). Any unauthorized review, use, disclosure or distribution is prohibited. If you believe this message has been sent to you in error, please notify the sender by replying to this transmission and delete the message without disclosing it. Thank you.

E-mail including attachments is susceptible to data corruption, interruption, unauthorized amendment, tampering and viruses, and we only send and receive e-mails on the basis that we are not liable for any such corruption, interception, amendment, tampering or viruses or any consequences thereof.

_________________________________________________________________ Lättare att hitta drömresan med MSN Resor http://www.msn.se/resor/