[uppsalapendeln] SV: Restidsgarantin och tidsgränsen?

  • From: anders.s.eriksson@xxxxxx
  • To: Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxx, uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Fri, 27 Feb 2004 09:24:55 +0100

Yes - har fått 3 likadanna brev....

Anders

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Fredrick Beste [mailto:Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxx]
Skickat: den 27 februari 2004 09:24
Till: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
Ämne: [uppsalapendeln] Restidsgarantin och tidsgränsen?

Fler än jag som fått löjliga brev om att "enligt vårat [sic!] system var
tåget 19 minuter försenat. Ersättning enligt restidsgarantin utgår
därför inte..."

Uppenbarligen går inte SJs stationsklockor  rätt.  För det är dem jag
går efter. Var det inte järnvägen som för drygt 100 år sedan tvingade fram
en gemensam tid för hela Sverige..?

This communication is confidential and intended solely for the addressee(s).
Any unauthorized review, use, disclosure or distribution is prohibited. If
you believe this message has been sent to you in error, please notify the
sender by replying to this transmission and delete the message without
disclosing it. Thank you.

E-mail including attachments is susceptible to data corruption,
interruption, unauthorized amendment, tampering and viruses, and we only
send and receive e-mails on the basis that we are not liable for any such
corruption, interception, amendment, tampering or viruses or any
consequences thereof.