[uppsalapendeln] SV: Resecentrumet

  • From: Öhman Gustav <Gustav.Ohman@xxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 8 Sep 2003 10:59:32 +0200

Bra synpunkter.
Iofs kan jag förstå varför man gör en tunnellösning vid stationen. Det blir
mycket lättare att fixa handikappanpassning och likande. Dessutom blir det mer
"inomhus" om det görs bra.
(Å andra sidan kan en misslyckad tunnel bli rejält otrevlig. Vem vill gå genom
en dunkel pissoar på kvällen?)

Men en bro i södra änden vore ett utmärkt komplement. Då skulle det gå mycket
snabbare med av och påstigning, eftersom alla inte måste trängas åt samma håll.
(och möta de som skall på)
/Gustav