[uppsalapendeln] SV: Re: värdecheckarfrån SJ

  • From: "Anders Gustafson" <epursimuove@xxxxxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 17 May 2003 08:47:37 +0200

Klart det ska testas! Så länge SJ inte kan stå för sina misstag direkt
på ett enkelt sätt, så får man pröva alla möjligheter som bjuds.(Är det
sånt här som kallas uppvigling?)

Läser man den refererade punkten i resevilkkoren uppstår ju lite andra
funderingar.

Säg att man åker från Uppsala till Sthlm för att vara med på ett möte på
förmiddagen. Om tåget då är försenat så man missar mötet och åker
tillbaka direkt (utan att gå på mötet), så ska man alltså få hela
resekostnaden återbetald om jag tolkar det rätt. Detta eftersom resan
blivit helt utan värde för mig.

Om man å andra sidan har ett förmiddagsmöte och ett eftermiddagsmöte och
tåget blir så försenat att man missar förmiddagsmötet, men hinner med
eftermiddagsmötet, då får man ingen ersättning alls. Detta eftersom
resan inte blivit helt utan värde för mig. Dvs om man försöker vara lite
effektiv och göra flera saker när man ändå är i Sthlm, så straffas man
med att inte få ett öre i ersättning, när SJ klantar sig.

Tolkar ni villkoren annorlunda?

/Anders