[uppsalapendeln] SV: Re: värdecheckar från SJ

  • From: "Anders Gustafson" <epursimuove@xxxxxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 13 May 2003 14:19:34 +0200

Man kanske skulle anmäla SJ för brott mot lotterilagen (eller något
liknande), för jag antar att SJ inte har tillstånd för att anordna ett
lotteri om pengar (värdecheckar) på detta sätt. Ersättningsnivån verkar
ju helt bero på vem som handlägger ärendet, vilket är fruktansvärt
dåligt. Vad är skillnaden på att söka ersättning från SJ och att spela
på exempelvis Trisslotter? "Vinsten" verkar ju fördelas helt godtyckligt
i bägge fallen.

/Anders