[uppsalapendeln] Re: SV : Re klammation av 7.17 tåget idag

  • From: Irma Ridbäck <irma.018129984@xxxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 09 Feb 2003 20:22:46 +0100

Det är inte studiebesök en stressad pendlare behöver. Vi ska inte behöva ha
förståelse för om "fjärren" är stressad eller lokförare saknas.
Vårt mål med resan är att komma till jobbet i tid. Många av oss har ju också
lokala resor inom Stockholm. Medlet för att komma i tid till jobbet är SJ:s
tåg.
Och det är det vi betalar för genom årskort, månadskort eller annan biljett.

I fredags var jag ledig, men jag led med alla som blev sittande inne i låsta
tågvagnar. Efter fredagen och veckans debatt och Thomas Tydals förklaringar
och förslag om studiebesök, kommer frågan: är det helt enkelt så att det går
det för många tåg?

Jag antar att de flesta här bor i Uppsala men jobbar i Stockholm.
Är det aldrig problem andra vägen? ­ alltså: förseningar morgon från
Stockholm resp. kväll från Uppsala??
Irma Ridbäck