[uppsalapendeln] SV: Re: inställt tåg och flygblad

  • From: "Eva Paalzow Star Sollentuna" <eva.paalzow@xxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 24 Jan 2003 11:51:04 +0100

Påminner till delar om kolumnen i Metro idag - läs den!
mvh Eva Paalzow

Jag hade också för avsikt att åka 8.10. Då detta var inställt så gick
jag till kundtjänst där kön ringlade lång. Hörde att dom hänvisade till
8.40 och inga bussar skulle gå istället. Jag stod dock kvar för att
ventilera mitt missnöje. Mannen före mig ville ha taxi och då började SJ
personalen att diskutera hur vida dom skulle ringa och undersöka om det
gick att ordna. Men så kom dom plötsligt på att det stod ju ett tåg på
spår tre som gick till Sthlm, ej TIM-tåg, och att vi kunde ta det om vi
skyndade oss. Så jag sprang till spår tre och hann precis med tåget. Så
jag blev inte försenad till jobbet denna morgon. Jag tycker att det är
skrämmande att SJ inte ger samma information till alla resenärer. Denna
information borde ha gått ut via högtalarna till alla och via
bildskärmarna i god tid. Det kan väl inte komma som en överraskning att
det går ett tåg till Sthlm strax efter 8.10 som dock inte är TIM-tåg.
Praxis borde vara att om ett TIM-tåg är inställt så bör man kunna hoppa
på första bästa tåg som går till Sthlm så får TIM lösa ersättningen med
SJ. Denna service tycker jag att man kan kräva.

Jonas Hed