[uppsalapendeln] SV: Re: Var det något inställt i går?

  • From: Thomas Tydal <uppsalapendeln@xxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 28 May 2003 22:42:23 +0200

Catharina,

> De säger ju ofta att 6.53 tas ur trafik i Stockholm. Kan man inte ha
> vanliga vagnar istället för familjevagnar och restaurangvagnar då?

Från Stockholm går tåget normalt direkt tillbaka till Hagalund. Jag skulle tro
att det är så att man tillfälligt lånar vagnarna från ett annat tåg som ska gå
senare på dagen, för att man behöver högre kapacitet på morgonen mellan Uppsala
och Stockholm. Att byta ut vagnar i ett tåg är en ganska omständig process, så
man får ta tåget som det är.