[uppsalapendeln] SV: Re: Var det något inställt i går?

  • From: Thomas Tydal <uppsalapendeln@xxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 28 May 2003 21:36:24 +0200

Fredrick,

> i morse saggade 07.06 igen, avgick 07.13. Verkar ha  blivit ett nytt
> problembarn,

I och med att det tåget utgår från Falun är det ju mer känsligt för störningar.
Igår var det ett tillfälligt signalfel i Sala, men man lyckades köra in
förseningen och tåget anlände till Stockholm endast en minut försent.

(För er som hängt med i mina försök till förklaringar av signalfel kan jag
berätta att det inte gick att lägga tågväg ut från Sala. Någon av komponenterna
i kedjan sa ifrån, och minsta lilla sak räcker ju för att tåget inte ska få
köra längre, av säkerhetsskäl, tills det fixats. Så det tog sju minuter.)

För övrigt lite statistik på tåget de senaste dagarna: (antal minuter som
vanligt, plus betyder att det ankommit före ordinarie tid, minus att det var
försenat)

0528: +3
0527: -1
0526: 0
0523: -11 (Tågklareraren, personen som styr växlar och signaler, uppmärksammade
inte att tåget hade stannats i Morgongåva.)
0522: Inställt från Krylbo. Har för mig det var då det small i Broddbo
(bensinberedskapslager exploderade).
0521: 0
0520: +3
0519: +3