[uppsalapendeln] Re: SV: Re: Tågstrejka ihop?

  • From: Maria Sjödin <mhsjodin@xxxxxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 8 Feb 2003 00:02:14 +0100

hej igen,

Det mest effektiva skulle vara om vi lyckades få MÅNGA att visa sitt
missnöje med SJ genom att kanske strunta i tåget en speciell dag, vi är
säkert många med bil i garaget som kan tänka sig att köra till jobbet, om så
bara för en dag och dessutom fylla den med andra pendlare. Hur når man då ut
till berörda resenärer? Kanske kan man få ett bilföretag att sponsra en
annons i UNT? Kanske kan man tänka sig att bilfirman även sponsrar med
hyrbilar den här berörda dagen, kanske går det att få till resan med bussar?
Huvudsaken är att tågen går tomma. Jag tror att det skulle ge SJ en
tankeställare. Den här listan och pendlarnätverket är ett utmärkt sätt att
skapa opinion på. Vi är många tillsammans, och starka. Vi är SJ´s kunder,
det är dags att de börjar behandla oss med värdighet.

vänligen
Joanna