[uppsalapendeln] Re: SV: Re: Säkerhet påX2000-tå gen

  • From: Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 26 Feb 2003 15:03:24 +0100

jag skulle nöja mig med den komfort som idag finns i de "vanliga" blåa tågen, om de bara gick i tid och ofta.

/F

Dmitrij Sharapov wrote:

Jag har läst någonstans att X2000 är den dyraste och långsammaste snabbtåget i hela Europa.
Fast den ser snyggare och fräschare inuti än t ex Eurostar.
/D
----- Original Message ----- From: "Fredrick Beste" <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxxxxx>
Från: Fredrick Beste [mailto:Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxxxxx] Skickat: den 26 februari 2003 14:10
Till: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
Ämne: [uppsalapendeln] Re: Säkerhet på X2000-tå gen

det är tydligen boogie-konstruktionen (att tåget lutar i kurvorna) som gör att de ej är godkända för stående resenrärer.
(men ni minnesgoda kommer ihåg att SJ faktiskt hade X200 ett tag på vissa avgångar Stockholm-Uppsala och omvänt, för nåt år sedan, mest på lördagarna. Då gick det tydligen bra med stående också....)

/F

Anders Gustafson wrote:

Hej,

Är det någon som vet vad det är för "säkerhetsskäl" som ligger bakom att
man inte får stå i X2000-tågen, medan det tydligen är helt okay att stå
i de andra tågen?

Vänligen

Anders Gustafson