[uppsalapendeln] SV: Re: SV: SV: Re: SV: Re: FAQ behövs!

  • From: Thomas Tydal <uppsalapendeln@xxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 4 Jun 2003 15:46:21 +0200

EvaBritt,

> 15.10 tåget till Uppsala - Märsta -  Knivsta  står just nu stilla, vi vet
> inte när det beräknas inkomma.

Det kom iväg från Hagalund 15.05.

> När så tåget äntligen kom, tog det ganska lång tid innan det gick.

Det tar en liten stund för lokföraren att förbereda det bakre loket för körning
åt andra hållet och sedan gå/springa till andra änden av tåget för att göra
iordning det främre loket, starta upp säkerhetssystemet, göra bromsprov och
testa förarövervakningen (som ska nödbromsa tåget om föraren svimmar).

> Denna gång fick vi information men det är sorgligt att se hur man
> har kört allt i botten så tågen redan vid start inte fungerar.

Jag vet tyvärr inget mer om vad det här vagnfelet berodde på, så jag vet inte
om det var något man upptäckte när man skulle köra iväg med tåget eller om det
bara var någon reparation som drog ut på tiden.