[uppsalapendeln] SV: Re: SV: Restidsgarantin och tidsgränsen?

  • From: Thomas Tydal <uppsalapendeln@xxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Fri, 27 Feb 2004 11:26:09 +0100

Fredrick,

> tror jag ska ta strid om den där förseningen, för klockan, enligt min
> mobiltelefon, mitt armbandsur och stationens ur, var verkligen 1940 när
> 18.40 den 9/2 ankom Uppsala station...

I så fall kanske det inte är så stor idé, för då var ju tåget 20 minuter sent,
och restidsgarantin gäller ju när det är mer än 20 minuter sent.

Är det någon som inte fått ersättning när tåget "bara" varit försenat 20
minuter?

I så fall SJ kanske har en minuts marginal för såna här tillfällen då tåget av
någon anledning gått lite långsammare de sista hundra metrarna och kommer fram
en minut senare än det registreras i datorsystemet.

För övrigt berodde den förseningen på att någon på tåget blev akut sjuk och man
fick vänta på sjukvårdare på Arlanda.