[uppsalapendeln] SV: Re: SV: Re: anteckn ingar från mö te med Christina Gordon 2003-02-25

  • From: Öhman Gustav <Gustav.Ohman@xxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 26 Feb 2003 13:49:26 +0100

*suck*
Ja enligt SJ-matematik så är en höjning av enkelpriserna samma sak som en
rabatt på månadskortet...

Jag har ju inte studentrabatt själv, så jag har inte siffrtorna i huvudet,
men priset uppsala/stockholm för student/ungdom har höjts oerhört det
senaste året. För något år sedan kostade den 39:-, nu är det väl 61?
Och ännu mer om du inte har tim-kort.
Mer än femtio procents höjning...
/Gustav