[uppsalapendeln] Re: SV: Re: SV: Re: SV: Re:SäkerhetpåX2000-tå gen

  • From: "sarasundquist.privat" <sarasundquist@xxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 27 Feb 2003 10:56:41 +0100

Det enda riktigt roande i den här läsningen!
Asgarv!
/Sara
-------------------
> Hehe.
> En morgon när "allt" var försenat klev jag resolut på ett X2000
och när tågmästaren frågade om vilken biljett jag hade svarade jag
"Jag har ett tim-kort. Har du problem med det kan du vända dig till
SJ:s kundtjänst"

> (Jag har varit på mer diplomatiskt humör...)
> /Gustav

Uppsala. Att
>       stå där med sin 2310-kr biljett och "fjäska" för en
tågmästare att få
>       åka med tycker jag är ovärdigt.
>
>       /F
>

>       Thomas Tydal wrote:
>
>       >Fredrick,
>       >
>       >
>       >
>       >>nä, och jag tror inte heller att det argumentet är det
egentliga
>       >>
>       >>
>       >
>       >Jag vet faktiskt inte hur det ligger till, men det är ju inte
omöjligt att Järnvägsinspektionen kan ha satt det som krav för att
godkänna fordonet. Om korglutningen är ur funktion är det ganska
påfrestande att stå upp. X2 kör ju trots allt 30% fortare genom
kurvor.
>       >
>       >Korglutningen är dock endast en komfortsak. Tåget kan köra lika
fort utan, men det blir inte så bekvämt då. Faktum är att "loket"
inte lutar alls. Det är bara passagerarvagnarna som gör det.
>       >
>       >
>       >
>       >
>       >>Men X2000's statistik m a p punktlighet är ju inte precis
imponerande -
>       >>var det inte 60% som kom i tid förra året...?
>       >>
>       >>
>       >
>       >De enda siffror jag har tillgängliga för närvarande är för
december förra året, och då var 81% av X2000-tågen i tid.
>       >
>       >
>       >
>       >Du har fått det här brevet eftersom du är med på
uppsalapendels e-postlista.