[uppsalapendeln] SV: Re: SV: Re: SJ svar

  • From: ulrika.eriksson@xxxxxx
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 25 Feb 2003 11:36:01 +0100

Nja,
om minimum 2 tåg om dagen blir inställda eller försenade så får man
ersättning som SJ kan bestämma storleken på (för pendlare med periodkort).
Andra delen av meningen hänger jag inte riktigt med på; 40-45%?

Men, javisst, maken till leverantörsvänliga villkor får man leta efter!
Det krävs monopolställning för att ha sådana villkor, är min erfarenhet.

Ulrika