[uppsalapendeln] SV: Re: SV: Re: Kundgruppsdiskussion, restidsgaranti

  • From: Öhman Gustav <Gustav.Ohman@xxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 4 Apr 2003 10:53:07 +0200

Jo.
Men det är närmast en fråga som borde höra hemma i kontraktet mellan SJ och
järnvägsstyrelsen (eller vilka det nu är som reglerar vilka som får köra
var)

Principen borde vara att den som trafikerar en sträcka måste betala
skadestånd motsvarande biljettintäkterna för varje inställt eller
överfullt tåg.
Det får inte löna sig att ha otillräcklig kapacitet.
/Gustav