[uppsalapendeln] SV: Re: SV: [Fwd: VB: Jag slutar som affärschef Uppland]

  • From: Thomas Tydal <uppsalapendeln@xxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 12 Jun 2003 14:36:13 +0200

Fredrick,

> var sitter hon, rent fysiskt?

Hon satt i Eskilstuna förut, men jag skulle tro att det blir Västerås nu.

> Innebär detta också nu att det inte finns en enskild person som kommer
> att vara ansvarig för Uppsalapendeln, utan den "bakas ihop" med andra
> linjer i östra Sverige?

Uppsalapendeln är ju egentligen bara tågen som går tio över och går över
Märsta. Det var det Christina Gordon var ansvarig för förut. Men
Uppsalapendlare åker ju inte bara med dessa tåg utan linjen Uppsala-Stockholm
är ju "hopbakad" med andra linjer och betjänas av flera tåg. Så nu blir en
person ansvarig för det, och jag tror han/hon kommer sitta i Uppsala.

Om det dessutom, även fortsättningsvis, kommer att finnas en person ansvarig
för enbart Uppsalapendeln vet jag inte.