[uppsalapendeln] SV: Re: SV: Ang platser för Handikappade

  • From: "SONJA NIMMERSTAM" <sonja.nimmerstam@xxxxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 9 Feb 2003 22:43:35 +0100

Svar till Moira Dunne,
Nedanstående har jag sedan i somras under citat på "Jöns" webbsida. Det kom då
inte igång någon vidare debatt som du ser skrev jag även till SJ men fick inget
svar. Jag hoppas i alla fall att du lyckas med Handikappombudsmannen. Helt
klart ska vi jobba även för handikapplatser men som du förstår så är högsta
priorietet just nu att komma i tid till jobben. Vi strider vidare.....
 När jag steg på tåget i Märsta i juni mån kom även en dam med rullator på, det
fanns som vanligt inga sittplatser. Hon stod en stund, därefter kastade hon sig
på golvet och skrek: "jag orkar inte stå längre". Vi hjälpte henne upp och en
person reste sig så hon fick sitta. Jag skrev då till SJ när jag kom hem ang
handikapplatser, de har vagnar för allergiska personer, förbud för hundar,
förbud för mobiltelefon. Varför inte reserverade platser (det har man på
bussar) för handikappade i vissa vagnar ? Jag har sett blinda m fl på ståplats
som knuffats hit och dit, helt orimligt!"
/sn