[uppsalapendeln] SV: Re: SV: 16.10-tågetfrån Stockholm...

  • From: Öhman Gustav <Gustav.Ohman@xxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 24 Apr 2003 11:39:25 +0200

Nja det masade sig iväg vid typ 8:40
Illa nog...
/Gustav

        -----Ursprungligt meddelande-----
        Från: sarasundquist.privat [mailto:sarasundquist@xxxxxxxxxxxxxxxx]
        Skickat: to 2003-04-24 11:29
        Till: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
        Kopia:
        Ämne: [uppsalapendeln] Re: SV: 16.10-tågetfrån Stockholm...

        Vad kul att se så där!!
        Då verkar ju sms-tjänsten fungera rätt bra med andra ord.
        I morse fick jag veta att 8.10 tåget var planerat att gå 8.45. Stämde
        det också?

        /Sara

        -------------------
        > Sara,

        Någon i

        > Detta tåg kommer direkt från Hagalund, och det var orsaken till
        förseningen i går. Men vi kan ju titta på hur det har sett ut för
        16.10-tåget de närmaste veckorna: (siffran anger antal minuters
        avvikelse från ordinarie ankomsttid, negativt tal = försening,
        positivt = för tidigt)

> [...]
        > 0415: 0
        > 0414: (finns inte med, förmodligen inställt)
        >
        > 0411: +1
        > 0410: +1
        > 0409: +2
        > 0408: -5 (Pendeltåg som låg före eftersom det var sent pga
        signalfel)
        > 0407: +2
        >
        > 0404: +3
        > 0403: +2
        > 0402: -2
        > 0401: +3
        > 0331: +2
        >
        > Det var alltså försenat i går och i förrgår, och båda gångerna
var
        anledningen Hagalund. Men i övrigt har inte detta tåg varit särskilt
        drabbat.