[uppsalapendeln] Re: SV: Re: Preliminär ny tidtabell!

  • From: Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxx>
  • To: b b <busett1@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 26 Mar 2004 14:58:57 +0100

ren idioti, tycker jag, man kan inte ha som grundsyn att kunderna är bovar och banditer.

/F

b b wrote:

Alltså,

om man ber dem kolla kortet först och sedan säger att man vill köpa biljett så gör man fel

för

om man ber att få köpa biljett först men kolla för säkerhets skull kortet ifall det är stämplat så gör man rätt.

Låter som sagt väldigt mycket som om det är upplagt till varje tågmästares/konduktörs eget beslut hur man vill göra.

/ Bengt K

From: Thomas Tydal <uppsalapendeln@xxxxxxxx>
To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
Subject: [uppsalapendeln] SV: SV: Re: SV: Re: Preliminär ny   tidtabell!
Date: Fri, 26 Mar 2004 13:08:04 +0100

Dmitrij,

> Om man inte till 100% säker på att kortet var stämplat skall man gömma det
> och inte visa, utan begära biljett ombord direkt, allt enligt Ekbeck.

> Han har sin poäng här, men problemet är att jag aldrig sett dessa regler på
> papper.

Det närmaste man kommer är väl resevillkoren som säger:

"Biljett skall bevaras under hela resan. Den som färdas på tåg utan att ha biljett och som inte självmant anmäler detta till biljettgranskaren, skall erlägga enkel biljettavgift för resan, tillägg för köp på tåg 10-30 kronor (beroende på biljettens ordinarie pris) samt 800 kronor i kontrollavgift."

Är inte kortet stämplat så gäller det ju inte som biljett.

Chat: Ha en fest på Habbo Hotel http://habbohotel.msn.se/habbo/sv/channelizer Checka in här!

This communication is confidential and intended solely for the addressee(s). Any unauthorized review, use, disclosure or distribution is prohibited. If you believe this message has been sent to you in error, please notify the sender by replying to this transmission and delete the message without disclosing it. Thank you.

E-mail including attachments is susceptible to data corruption, interruption, unauthorized amendment, tampering and viruses, and we only send and receive e-mails on the basis that we are not liable for any such corruption, interception, amendment, tampering or viruses or any consequences thereof.