[uppsalapendeln] Re: SV: Re: Preliminär ny tidtabell!

  • From: "b b" <busett1@xxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Fri, 26 Mar 2004 13:20:19 +0000

Alltså,

om man ber dem kolla kortet först och sedan säger att man vill köpa biljett så gör man fel

för

om man ber att få köpa biljett först men kolla för säkerhets skull kortet ifall det är stämplat så gör man rätt.

Låter som sagt väldigt mycket som om det är upplagt till varje tågmästares/konduktörs eget beslut hur man vill göra.

/ Bengt K

From: Thomas Tydal <uppsalapendeln@xxxxxxxx>
To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
Subject: [uppsalapendeln] SV: SV: Re: SV: Re: Preliminär ny   tidtabell!
Date: Fri, 26 Mar 2004 13:08:04 +0100

Dmitrij,

> Om man inte till 100% säker på att kortet var stämplat skall man gömma det
> och inte visa, utan begära biljett ombord direkt, allt enligt Ekbeck.

> Han har sin poäng här, men problemet är att jag aldrig sett dessa regler på
> papper.

Det närmaste man kommer är väl resevillkoren som säger:

"Biljett skall bevaras under hela resan. Den som färdas på tåg utan att ha biljett och som inte självmant anmäler detta till biljettgranskaren, skall erlägga enkel biljettavgift för resan, tillägg för köp på tåg 10-30 kronor (beroende på biljettens ordinarie pris) samt 800 kronor i kontrollavgift."

Är inte kortet stämplat så gäller det ju inte som biljett.

Chat: Ha en fest på Habbo Hotel http://habbohotel.msn.se/habbo/sv/channelizer Checka in här!