[uppsalapendeln] SV: Re: Nya TiM-korten

  • From: "Dmitrij" <dmitrij_sharapov@xxxxxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 11 Nov 2005 17:05:44 +0100

Handlar det inte om att SJ helt enkelt vill ha koll på vilken tåg man åker
för att restidsgaranti börjar kosta för dem. Utan registrering kan man i
nuläge kräva ersättning åtminstone varannan dag, det finns ju alltid något
tåg som mer än 20 minuter försenad. Har man månadsbiljett och koll på
trafiken så är det bara att åberopa restidsgaranti.

/D