[uppsalapendeln] SV: Re: Nya TIM-kortet

  • From: Christer Tjäder <christer.n.tjader@xxxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 9 Nov 2005 20:21:47 +0100

Hej!

Inte sämre för alla!

Jag kanske inte är representativ som genomsnittspendlaren. Åker ca 12 dagar
per månad till Stlm.

Förut köpte jag resor till mitt TIM-kort genom att ladda kortet och stämpla.

Enkel Ua-Sth kostar då 64 kr/st.

Den nya ger mig möjligheten med att köpa 10 resor som skall förbrukas under
30 dagar period blir priset 446 kr

Dvs. 44,60 per enkel resa. (köp 10 betala för 7)

Jag har två Tim-kort, ett s.k. resebörs och ett för 10-resor.

Korten är gratis tom 31/12.

Visst får man ett problem när man glömt stämpla, jag glömmer också.

Vi måste kräva att korten skall var möjliga att stämpla ombord.

Bussbolagen klarar detta. På Swebus-express bussarna funkar detta sedan lång
tid tillbaka.

HVH

Christer T

  _____