[uppsalapendeln] Re: SV: Re: Kundgruppsdiskussion,restidsgaranti

  • From: Irma Ridbäck <irma.018129984@xxxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 04 Apr 2003 22:56:24 +0200

Bra Lena! Minst en busslinje borde gå in på Centralens område.  Det bästa
vore att enbart tillåta taxi och bussar framför centralen. Då skulle en
busslinje kunna gå in mot centralstationen var trettionde minut.
Alternativet är en hållplats för stadsbuss där landsbygdsbussarna håller
till.
Dagtid kan man ta någon linje 5, 17, 24 eller 32 som passerar på den väl
dolda svagt upplysta busshållplatsen nedanför busstationen (hållplatsen
heter Centralstationen!) nere på den väl trafikerade Kungsgatan. Kvällstid
kan man ibland med språng hinna med 54, annars får man vänta 30 minuter, gå
till torget inför nästa buss eller ta taxi.
Samtrafik i ordets rätta bemärkelse saknas!

M v h
Irma Ridbäck