[uppsalapendeln] SV: Re: Kundgruppsdiskussion, restidsgaranti

  • From: Öhman Gustav <Gustav.Ohman@xxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 4 Apr 2003 10:32:59 +0200

Ja, det är rimligt. Ersättning för värdebortfall är lite i mesta laget
för att vara realistiskt. (och framför allt svårt att avgöra)

Mitt förslag: Tjugo minuters försening eller mer: Ersätts med värdet av en
enkelbiljett.
En timmes försening eller mer: Ersättning för alternativ transport.
(Inklusive parkeringsavgift om man tar egen bil...)
Frågan är vad som är rimligt för de som redan sitter fast på ett tåg. Det
är ju inte så lätt att hoppa av och ta axi...

/Gustav