[uppsalapendeln] SV: Re: Inför möte med SJ: input önsk as!

  • From: "SONJA NIMMERSTAM" <sonja.nimmerstam@xxxxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 5 Feb 2003 20:50:50 +0100

Svar till Irma Ridbäck:
Mycket konkret och bra skrivet. Jag vill göra ett litet tillägg ang att
katastroftabellen Knivsta-Märsta-Uppsala måste återgå till det normala igen.
Som jag tidigare skrivit arb jag på Löwenströmska sjukhuset där vårdpersonalen
inte längre kan ta sig hem på kvällar och helger pga den nya tabellen. Jag vill
också tala om att SJ får en hel del bonus att åka via Märsta (istället för
Arlanda, hur många personer är bosatta på Arlanda?). På "Löwet" arbetar många
kvinnor som bor i Märsta (som i sin tur känner andra kvinnor som gör likadant).
De har berättat för mig att de har TIM-kort och åker med SJ-pendeln när de
varit in till Sthlm (på kurser, för nöjes skull etc) istället för SL-pendeln,
dels för att den tar längre tid samt att det är sådant busliv på kvällarna så
ensamma kvinnor drar sig för att åka med SL-pendeln, det är lugnare på
SJ-pendeln (något istället för taxi med "tjejtaxa").
/sn