[uppsalapendeln] SV: Re: Inf ör möte med SJ: input önsk as!

  • From: Thomas Tydal <uppsalapendeln@xxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 5 Feb 2003 18:25:14 +0100

> Straffavgifterna vid krånglande automater måste bort.

Medhålles. När felet beror på SJ ska ju inte kunden behöva betala. Att man kan
reklamera och få tillbaka pengarna i efterhand tycker jag är en dålig ursäkt.

> Tåg som vänder och plötsligt ej går hela sträckan ­ obegripligt varför
> detta ska behöva inträffa.

Det rör sig oftast om tåg som är försenade i rusningstrafik och man tar det
beslutet för att inte försena andra tåg ytterligare. Det drabbar tyvärr
resenärerna på just det tåget, men för övriga resenärer innebär det mindre
försening.

> Flytta dessa tåg åtminstone till spår 8 Som väl förlänger spår 10 norrut?

Ja, det stämmer. Det är spår 8.