[uppsalapendeln] SV: Re: Flygbladsutdelning

  • From: Kristina Grönholm <kristina.gronholm@xxxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 23 Jan 2003 10:18:36 +0100

I tisdags skedde en olycka söder om Uppsala, vilket förorsakade förseningen för
10.40-tåget (kl 11 satt folk kvar på det tåget, men flera klev av med lappar,
till taxi, förmodligen) och det sades att det nog skulle dröja innan tåget kom
i väg. Info gavs om ersättningsbuss för 11.10-tåget. Den bussen gick dock bara
till Märsta, så där fick man betala för pendeln (efter att ha stämplat sitt
kort i Uppsala för resa till Sthlm). Olyckan kan knappast SJ lastas för. Undrar
bara hur länge folk fick sitta på det drabbade tåget i Bergsbrunna?

Det är helt absurt att jämföra med gym. Jag går själv på jympa, men på de tider
som passar, före eller efter arbete. Arbetet kommer väl i första hand för alla,
och man kan inte välja att inte åka till jobbet. Däremot kan man välja om man
ska gå på gym eller inte.

 Alla förslag om debattartiklar och flygbladsutdelning är mycket bra.

Kristina