[uppsalapendeln] SV: Re: Dålig tidhållning just nu

  • From: Thomas Tydal <uppsalapendeln@xxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 7 Oct 2003 22:19:22 +0200

Fredrick,

> Detta var nåt nytt för mig, att man inte kan komma iväg pga
> personalbrist (har hänt mycket på SL-pendeltågen, dock). Finns inte
> reservpersonal?

Senast cirka 20 minuter före avgångstid ska personalen anmäla sig. Om så inte
sker går ett larm på ett av våra kontor som är bemannat dygnet runt, och man
försöker få kontakt med personen för att höra om han/hon bara glömt anmäla sig
eller om han/hon inte kan vara på plats i tid. Får man inte tag i personen
eller får reda på att han/hon blir för sen så kallar man ut en reserv. När
reserverna tagit slut får man ringa hem till folk som är lediga och höra om de
känner för att rycka ut på övertid. Har man lite mer gott om tid, ifall det
exempelvis är en sjukanmälning, kan man försöka låna reserver från närliggande
orter.