[uppsalapendeln] Re: SV: Re: Ang: "SJ gör inget för att hjälpa strandsatta resenärer"

  • From: Leif Lagerstedt <lagerstedt@xxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 16 Mar 2004 19:11:52 +0100

De ansvariga på SJ bör kommenderas fram till svarta tavlan och skriva ordet "kundvård" hundra gånger för att sedan förpassas till skamvrån, lämpligen med en stor strut på huvudet. Men de interna byråkratiska strukturerna är viktigare än kunderna. Uppdelningen mellan olika resultatenheter har blivit ett självändamål och om kunderna (förklaring för SJ-folk: resenärerna) skulle komma i kläm, än sen då. Allt tyder ju på att uppdelningen kommer att skärpas så snart man lyckas röja undan årkortsresenärerna. Den processen pågår ju.

När det gäller Uppsalapolisen, kanske vi måste varna kommunfullmäktiges ordförande. De har ju gett sig på kommunstyrelsens ordförande och landshövdingen så nu är det dags för nästa...? Men det kanske finns lite av samma prinsessan-på-ärtenattityd också hos SJ?

Leif Lagerstedt

At 17:02 16/03/2004, you wrote:

Av den anledningen flyger jag alltid när det finns möjlighet.... ATt de är
otrevliga på x2000 mot uppsala kan inte innebära att de ska vara så sjävla
trevliga om jag ska till göteborg....

Tänk om SJ tänkte lite längre...

Anders