[uppsalapendeln] SV: Re: Ang: Re: Resetidsgarantin

  • From: Thomas Tydal <uppsalapendeln@xxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 18 Jun 2003 11:14:58 +0200

Fredrick,

> tips till SJ således:  knyck SLs ide rakt av!

Men SL:s idé ger ju ingen ersättning vid försening. Jag trodde det var det ni
ville ha? De ger dig ju bara pengarna tillbaka för din taxiresa om du visste om
förseningen i förväg och hinner få tag i en taxi före alla andra.

Och vem ska ersätta dig om taxin blir sen på grund av bilkö?

> Utsikterna för att de ska klara av den "nya" garantin" är inte så
> goda, vi vet ju alla hur lång tid handläggningen i det gamla systemet
> varit, det lär inte blir bättre i det nya?

Jag tror det blir bättre, för nu får de ju klara regler att gå efter. Det är ju
bara att kolla upp förseningen på det aktuella tåget, och var den minst 20
minuter så får man biljettpengarna tillbaka. Som du skriver, utan tjafs och
"tiggeribrev". Nu står det ju svart på vitt vad som gäller.