[uppsalapendeln] SV: Re: Ang: [Fwd: Re: Biljettpriser]

  • From: "SONJA NIMMERSTAM" <sonja.nimmerstam@xxxxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 26 Nov 2002 21:34:01 +0100

Hej Fredrik!
Jag vet inte vad som h=E4nde, svarade f=F6r drygt 10 min sedan p=E5 ditt =
brev men det har inte kommit upp =E4nnu i pendlarn=E4tverket (Yahoo).
Bra, att du har f=E5tt v=E4rdekuponger. Jag har bara h=F6rt de som =
f=E5tt biobiljetter och de har bara blivit uppretade. Jag tror att vi =
m=E5ste har flera olika alternativ. Det har h=F6rt av sig en pendlare =
p=E5 min hem-mail adr vars f=F6retag betalar hans m=E5nadskort och d=E5 =
f=F6rst=E5r jag att dessa pendlare inte vill ha n=E5gra =
f=F6rm=E5nskuponger (som jag ser det f=E5r de d=E5 ta ut n=E5gon form av =
kompensation f=F6r f=F6rlorad arbetsf=F6rtj=E4nst vilket jag tror blir =
mer komplicerat). Jag skrev =E4ven i mitt tidigare mail ang =
klisterm=E4rken, detta f=F6r att kondukt=F6ren kan inte b=E4ra flera =
kilo papper med sig. Han kan ha dessa sm=E5 m=E4rken och klistra p=E5 =
v=E5ra kort som vi senare kan visa upp (n=E4r vi har tid och ej beh=F6va =
st=E4lla oss i kundtj=E4nsten n=E4r vi =E4r som mest f=F6rsenade) och =
f=E5 nya gratiskort eller helt enkelt ers=E4ttning i rena pengar. =
M=E4rkena kan symbolisera vad f=F6r typ av fel som SJ beg=E5tt =
f=F6rseningar 10 min, 30 min etc. Blanketten =E4r ocks=E5 bra att ha som =
vi kan skicka in men om vi har haft st=E5plats blir det d=E5 inte s=E5 =
l=E4tt att bevisa, det =E4r bara kondukt=F6ren som kan vidimera det.
Vi sp=E5nar vidare p=E5 detta tills vi f=E5r ihop n=E5gra bra alternativ =
som vi kan ta med p=E5 kravlistan....
H=E4lsningar
Sonja.=20