[uppsalapendeln] SV: Re: Ang: 2 svar från SJ (UNT)

  • From: "Dmitrij Sharapov" <dmitrij_sharapov@xxxxxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 1 Sep 2004 09:21:09 +0200

Ni kan även ta med detta:
Resegaranti om fall man har TiM-kort:

Kundtjänsten kan med lätthet se NÄR man stämplat sitt kort, allt registreras
ju elektronisk och historiken sparas.
Jag har fått utskrift på mina resor för 3 år tillbaka i tiden.

Att kräva i det här fallet att folk skall hämta/ladda ner blankett, fylla i
en massa trams (jag vägrar för övrigt att skriva in personnummer där),
kopiera avbildning av sitt kort, köpa kuvert och frimärke och posta allting
till Krylbo är LÖJLIGT.

Det skulle räcka att anmäla försening på webben och uppge sitt kortnummer, i
bästa fall kunde SJ även att sätta in pengarna direkt på kortet. Det gör de
ju i andra fall.
Hela proceduren med resegarantin är som gjort att folk inte skulle orka att
tjafsa om sina 60 spänn och låta bli att utnyttja den.

/D