[uppsalapendeln] Re: SV: Re: 66 procent dyrare hos SJ

  • From: Leif Lagerstedt <lagerstedt@xxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 29 Mar 2004 11:03:44 +0200

Det verkar stämma med SJ:s allmänna strävan efter att införa spärrpriser på allt. De vanliga årskorten upphör och ersätts med ett avräkningssystem. Då blir man dessutom av med pendlare som jag, som använt årskort, något som man eftersträvat länge. Förmodligen vill man göra något liknande med årspendelkorten, en prishöjning får vi nog räkna med. Monopolisten gör vad han vill utan att behöva fråga kunderna (förlåt, klienterna!). Jag tror inte att man bryr sig om protester alls, de interna procedurerna är viktigare. Vad som behövs är konkurrens. Swebus kanske.

Leif Lagerstedt

At 10:42 29/03/2004, you wrote:

Det finns en sådan diskussion. Fredrick och jag hade frågan uppe vid mötet med Irja Bäckström.
Något beslut finns inte, men tankar om att ta bort korten med obegränsat antal resor och bara ha kort med max 40 eller 48 resor per månad. Vi har protesterat mot det och sagt att om SJ gör så kommer protesterna som ett brev på posten.

Lennart Lundberg

-----Ursprungligt meddelande----- Från: uppsalapendeln-bounce@xxxxxxxxxxxxx [mailto:uppsalapendeln-bounce@xxxxxxxxxxxxx]För Sara Sundquist Skickat: den 29 mars 2004 10:38 Till: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx Ämne: [uppsalapendeln] Re: 66 procent dyrare hos SJ

Jag har hört rykten om att Sj kommer att höja priset på månadskortet. Är det ogrundade rykten, eller är den någon som hört nått liknande?

/Sara