[uppsalapendeln] SV: Politiker på gång

  • From: "SONJA NIMMERSTAM" <sonja.nimmerstam@xxxxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 12 Feb 2003 19:16:04 +0100

Jag har varit hemma under em idag och då hörde jag på radion att
kommunstyrelsen i Sigtuna kommun (Märsta tillhör Sigtuna kommun) hade skrivit
till SJs ledning angående alla de indragna tågen till Märsta som hade försämrat
pendlandet för kommuninvånarna. Varför kan inte våra politiker ställa upp för
oss Uppsalapendlare med påtryckningar på SJ? Jag instämmer med Gustav angående
att vårt pendlande inbringar i kommunalskatt minst 10 musikens hus! Därutöver
håller jag med att SJ bör fråntas koncessionen.
/sn