[uppsalapendeln] Re: SV: Ny tidtabell

  • From: Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 05 Jun 2003 08:54:46 +0200

nope, har inget telefonnummer till Gordon, pröva via SJs växel, men hon verkar itne ha varit anträffbar sedan april (???)

Berätta gärna hur det går!

Jag är rätt sur på henne för att hon glatt går ut och påstår att "nya tidtabellen har tagits fram efter att ha lyssnat till resenärernas önskemål" och så har jag tjatat på att vi skulle få se tabellen ända sen i januari. Först ville hon inte alls lämna ut den "av konkurrensskäl" - vadå, i en monoppolverksamhet? och sedan var hon rädd för att vi skulle lägga ut den på en hemsida för då "skulle folk tro att det var den slutliga tabellen", varvid jag lovade att vi tydligt skulle markera att det bara var ett förslag och att man kunde skicka synpunkter, sen var det så himla krångligt plötsligt att få ut tabellen "men jag ska se vad jag kan göra", sa hon, och sen hände förstås - ingenting. Och nu ser vi resultatet. Det är uppenbart att pendlarnätverket bara har använts som "moraliskt alibi" för SJ, det har inte funntis någon äkta vilja till kunddialog utan det skulla bara se snyggt ut uppåt mot cheferna och utåt, är jag rädd.

/F

Pamela Davidsson wrote:

Tack för pekaren Thomas.

Nu kan jag inte bli annat än fly förbannad.
Det går ett tåg 8.40. Missar man det går nästa 9.27 !!!!!!!!!! Det är helt oacceptablet ! Vad i helvete har SJ för sig ?
Jag begriper helt och fullt varför vi inte fick se någon remissomgång av tidtabellen.

Personligen kommer vi i min familj att drabbas hårt. En av oss lämnar barnen på dagis 8.30. Vanligtvis hinner vi med 8.40, men krånglar ungarna så bli man framöver rejält försenad till jobbet. Tågnr 827 kl 9.27 låter dessutom som ett fjärrtåg, så jag tvivlar på punkligheten.

Nähä folks, vad ska vi göra ??? Fredrik, har du telnr till Gordon, jag behöver ringa och skälla av mig.

/Pamela
PS. Dessutom är väl kl 9.27 högtrafiktaxa. Först kl 9.30 blir det billigare. DS.
PS2: Tänk er, högtrafiktaxa kl 8.41-9.26, fast det går inga tåg då !!!

Citerar Thomas Tydal <uppsalapendeln@xxxxxxxx>:

Pamela,

men VAR hittar man den nya tidtabellen, dvs den som
gäller fr o m mitten av juni ???

Den som ger ut tidtabellen är Samtrafiken, ett företag där länstrafikbolagen
och tågoperatörerna SJ, Tågkompaniet, Arlanda Express, BK Tåg och Connex
ingår.

Adressen till dem är:
http://www.samtrafiken.se/

eller:
http://www.tagplus.se/

(samma sida)

Tidtabellerna hittar du under "Linjetabeller".