[uppsalapendeln] SV: Ny tidtabell

  • From: Pamela Davidsson <pamela@xxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 4 Jun 2003 23:35:23 +0200

Tack för pekaren Thomas.

Nu kan jag inte bli annat än fly förbannad.
Det går ett tåg 8.40. Missar man det går nästa 9.27 !!!!!!!!!!
Det är helt oacceptablet ! Vad i helvete har SJ för sig ?
Jag begriper helt och fullt varför vi inte fick se någon remissomgång av
tidtabellen.

Personligen kommer vi i min familj att drabbas hårt. En av oss lämnar barnen på
dagis 8.30. Vanligtvis hinner vi med 8.40, men krånglar ungarna så bli man
framöver rejält försenad till jobbet.
Tågnr 827 kl 9.27 låter dessutom som ett fjärrtåg, så jag tvivlar på
punkligheten.

Nähä folks, vad ska vi göra ???
Fredrik, har du telnr till Gordon, jag behöver ringa och skälla av mig.

/Pamela
PS. Dessutom är väl kl 9.27 högtrafiktaxa. Först kl 9.30 blir det billigare. DS.
PS2: Tänk er, högtrafiktaxa kl 8.41-9.26, fast det går inga tåg då !!!