[uppsalapendeln] SV: Nu får det vara nog - bojkotta Direkttågen!

  • From: "b b" <busett1@xxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 04 Dec 2003 14:21:15 +0000

Eftersom det bara är resan man betalar för, inte var eller hur man sitter eller står så tycker jag att vi alla går och sätter oss i 1:a klass. Det är ju bara resan vi betalar för, inte upplevelsen.....

/ Bengt

From: Thomas Tydal <uppsalapendeln@xxxxxxxx>
To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
Subject: [uppsalapendeln] SV: Nu får det vara nog - bojkotta Direkttågen!
Date: Thu,  4 Dec 2003 15:16:54 +0100

Dmitrij,

> Jag föreslår vi i stället för bojkott kör med ICKE STÄMPLA DAGEN!

Det är ju civil olydnad, och det tycker jag inte är en bra metod. Man måste ju betala för resan antingen innan man kliver på eller på tåget. Sedan är det ju än så länge bara resan man betalar för och inte att den ska ta en viss tid. När restidsgarantin är införd däremot så får man ju pengarna tillbaka om man blivit mer än 20 minuter försenad.

_________________________________________________________________ Hitta rätt på nätet med MSN Sök http://search.msn.se/